D164 Durian Ang Bak baka penang dikongsikan peneraju baja organik Dolomite di facebook!

D164 Durian Ang Bak baka penang dikongsikan peneraju baja organik Dolomite di facebook!

Terima kasih kepada  peneraju baja dan kawalan organik GMZ AGRO Technologies iaitu Dato' Zaidi Sidek baru-baru ini sudi berkongsi gambar durian dari varieti D164 dengan panggilan manja Ang Bak dengan Duriotourism.com

GMZ AGRO Technologies kini terkenal dengan produknya 'Dolomite' yang diguna oleh pengusaha dusun durian. Penggunaan dolomite dikatakan mampu menyuburkan tanah dan menghalang pembiakan patogen dan anai-anai yang menjadi musuh tanaman durian. Diantara dusun terkenal yang giat menggunakan produk Dolomite ialah Dusun Tok Bak, Johor dan Taman Rimba Ochee 99 (TRO99), Perak. 









Semoga dengan adanya pelbagai varieti baru diketengahkan dapat merancakkan lagi industri durian negara.Sumber kekayaan baharu negara!

BENTUK BUAH?
BENTUK POKOK?
BENTUK DAUN?

Sekiranya anda mempunyai item yang belum kami perolehi boleh membantu kami dengan menghantar butirannya melalui pautan berikut : 


Terima kasih. 

Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Post a Comment

To Top