Durian Tiga Rasa - Manis, Lemak & Pahit!

Durian Tiga Rasa - Manis, Lemak & Pahit!


Hanya durian kampung! Persepsi pertama semasa melihat isi hanyalah sekadar "Ouh tidak kuning, tapi kenapa ada macam lebam-lebam pulak ni sedangkan buah baru dan tidak merekah".


Tahukah anda!? isi yang berwarna kehitaman itu adalah kawasan isi yang mempunyai rasa PAHIT yang amat sangat. Rupa-rupanya apabila Manis + Lemak + Pahit mendatangkan satu aroma dan keenakkan yang luar biasa!. Ya! isinya sangat sedap. Sehinggakan pahit itu bertahan di dalam tekak dalam tempoh yang agak lama. 


Selain daripada mendapat 'KEPUASAN' yang dicari apabila menikmati durian ini, turut mempunyai gas yang luar biasa. Oleh yang demikian, dengan rasa yang enak, memiliki isi tebal, dan memuaskan rasa pemburu durian sedap maka saya bersetuju untuk menjadikan varieti ini sebahagian daripada penghuni di D'nims Duriotourism untuk dinikmati pengunjung pada suatu hari nanti. 











Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Post a Comment

To Top