Rare - Durian Tok Merah Damak

Rare - Durian Tok Merah Damak



Rare - Durian Tok Merah damak yang dikongsikan oleh pengguna facebook bernama pena Lepat Hampeh diantar penyumbang besar untuk infografik durian di duriotourism.com

Untuk makluman, durian ini belum berdaftar namun difahamkan dibiakkan selepas memenangi sebuah pertandingan durian pada tahun 1990 kemudian dibiakkan pada tahun 1991. Durian yang dikatakan berasal dari Damak, Jerantut Pahan ini memiliki ciri-ciri dan warna seakan-akan D200 iaitu durian Duri Hitam atau Ochee.

Memiliki isi yang tebal, biji bersaiz kecil dan warna yang sangat menarik. 

Dari aspek rasa belum dapat diulaskan kerana kami tidak lagi berkesempatan untuk merasai buah 'rare' ini yang dijangkan akan menjadi buruan peminat-peminat durian di luar sana. 

Review berkaitan rasa akan dibuat setelah kami menerima peluang untuk menikmati buah ini dan akan dikongsikan di dalam entry ini. Pastikan anda sentiasa melihat perkembangan terkini. 

Terima kasih kepada Lepat Hampeh yang sudi berkongsi koleksi durian rare dengan duriotourism.com 


Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

1 Comments

  1. menarik rupa tok merah.
    bagaimana rasanya cgSufi?
    rasa berminat nk dapatkan benih

    ReplyDelete
To Top